De Week van de Ondergewaardeerde Beroepen

Tegenwoordig heb je voor veel groepen en beroepen een eigen dag: de Dag van de Maatschappelijk Werker (26 mei), Secretaressedag (3e donderdag in april), de Dag van de Zorg/de Verpleging (12 mei). Sommige (beroeps)groepen hebben zelfs een hele week! Denk aan: de Week van de Scheepsbouw, de Week van de Jeugdzorg, de Week van de Ondernemer, de Week van het Ambacht en de Week van de Psychiatrie.

Ik heb gezocht, maar volgens mij zijn er nog steeds een aantal ondergewaardeerde beroepen, die geen eigen dag of week hebben. Ik ben De dag van de Toiletjuffrouw nog niet tegengekomen, hoewel er wel zoiets bestaat als de Wereld Toiletdag (19 november).

Bij gebrek aan een eigen dag of week wil ik af en toe aandacht schenken aan beroepen die ik (onderweg) tegenkom en waarvan ik dan denk: “Hee, dat is nuttig werk, maar waarderen wij het wel genoeg?” Mocht iemand een tip hebben, een beroep waarover ik eens kan nadenken, dan hoor ik dat graag via het reactieveld.

Om even een voorbeeld te geven van ‘dagen’ en ‘weken’ die al bestaan volgt hier een (volkomen) willekeurig lijstje:

De Weken:
de week van de chronisch zieken
…van de mobiliteit
…van de geschiedenis
…van de smaak
…vande toegankelijkheid
…van het luisterboek
…van de ondernemer
…van de liefde
…van de alfabetisering
…van de teek
…van de scheepsbouw
…van de verslaving
…van het recht
…van de jeugdzorg
…van de psychiatrie
…van het huisdier
…van het testament
…van de veiligheid
…van de techniek
…van de pedicure
…van kanker
…van de foute film
En dan de Dagen:
nationale MS dag
de dag van de bouw
…van de leerplicht
…van de aarde
…van de leraar
…van het park
…van de coach
…van het jodendom
…van de rechten van het kind

Zeg het maar!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑