Levendige fantasie

Met mij is het best gezellig wandelen, je maakt nog eens wat mee. Zo liepen we vorig weekend in de duinen bij Bergen aan Zee. Prachtig natuurgebied, waar zogenaamde “grote grazers” loslopen. Het zijn erg mooie dieren, maar je moet wel gepaste afstand bewaren. Dat ondervond ik al eens in Egmond, toen ik bijna op de hoorns genomen werd.

IMG-20160118-WA0003

Deze grazers in Bergen hadden erg scherpe hoorns, dus oppassen geblazen. Verder zagen we vogeltjes (echt), sporen van konijnen (echt) en het lijk van een doodgevroren wandelaar (niet echt, dat bleek dan later weer een stuk boom te zijn).  Tja, wat zal ik zeggen, ik heb een levendige –zij het gruwelijke- fantasie. Gelukkig controleer ik mijn observaties altijd eerst, alvorens de hulpdiensten te laten uitrukken.

Het was behoorlijk koud dit weekend, de ochtenden begonnen ijs op de ruiten en bevroren rijp op de velden. Dus toen ik een zwemmer in de zee zag, dacht ik alweer dat mijn levendige fantasie op hol sloeg. Maar nee, deze meneer bleek er echt te zijn, en volgens een plaatselijk praatje zwemt hij elke dag in zee. Dus niet alleen onder aanvoering van een worstfabrikant op 1 januari. Misschien is dat nou wel net de enige dag in het jaar dat hij niet gaat zwemmen, wie zal het zeggen. Ik vond het nog wel wat fris, ik wacht wel tot augustus voor ik het water weer in ga.

IMAG3450

Zeg het maar!

