Eigenwijs

Vrouwtje is af en toe wat eigenwijs. Vandaag stond ik klaar om (via haar arm) naar haar schouder te klimmen, zoals ik wel vaker doe. Zegt ze; ‘Nee Quibus,  dat gaat niet,  ik heb geen mouwen.’  Alsof ik mouwen nodig heb om omhoog te komen,  dat gaat ook prima over een blote arm. Ze piept nog een keer ‘neehee,  dat gáát niet’, dus om haar te laten zien dat het wel degelijk kan,  klim ik via haar arm omhoog naar haar schouders. Zie je wel dat het kan. Nu zit ze te simmen op de bank,  dat ze krasjes op haar arm heeft. Ja,  halló,  hoe moet ik anders klimmen,  zonder mijn nagels voor houvast? Zeurmens.

Afbeelding

Een gedachte over “Eigenwijs

Zeg het maar!

