Bericht van Quibus

He he, Qoen en Qasper slapen, kan ik eindelijk even een update geven. We wonen nu een week bij ons nieuwe gezin en we zijn aardig gewend aan ons nieuwe verblijf. De Mensen verzinnen steeds weer iets anders om ons te vermaken; afgelopen week hingen ze een pindaslinger op. In het begin wisten we niet zo goed wat we ermee moesten, maar toen we doorkregen dat tussen de sliertjes fleece doppinda’s verstopt zaten, waren we niet meer te houden. Die slinger was in enkele dagen volledig gesloopt.

We hebben eenzelfde soort slinger als die in ons vorige huis hing

Foto van een andere slinger, we hebben eenzelfde soort hangen

We spelen elke dag met de Mensen, je moet ze tenslotte een beetje actief houden, nietwaar? Anders worden ze maar lui. Je kunt ze makkelijk voor de gek houden, ga met zijn tweeën aan het stopcontact ruiken, dan kan er eentje aan de beklimming van de trap beginnen. Ikzelf ben al drie treden hoog gekomen. Jammer genoeg hebben ze stopcontactbeveiligers gekocht, dus heel interessant zijn die gaatjes in de muur niet meer (er zijn geen gaatjes meer), maar de trap blijft een leuke uitdaging.

Wat de Mensen niet heel erg leuk vinden, is als je in hun tenen bijt. Met name Qoen doet dat vaak, en dat vinden ze echt vervelend. Tja, zet je voeten dan op de grond, in plaats van ze op de bank te leggen….. Verder bijten we nergens in, hooguit knabbelen we een beetje aan haren, oorlelletjes en vingernagels. Maar liefdevol natuurlijk.

Even de lekkere stukjes als eerste uitzoeken

Even de lekkere stukjes als eerste uitzoeken

Vrouwtje vindt het belangrijk om ons elke week een keer te wegen. Ze was goed tevreden deze week, we zijn alle drie gegroeid. Ze was er vorige week al achter dat wij niet zo goed stil blijven zitten, dus nu heeft ze een hoge bak om ons in te wegen. Daar komen we niet zo makkelijk uit. Nog niet…..

Verder doen we het goed, volgens de Mensen. We eten, drinken, poepen, slapen, stoeien (nee, dat is geen vechten) en we onderzoeken. Wat wel irritant is, iedere keer als ik iets wil drinken komt één van mijn broers (soms allebei) erbij en dan willen zij zo nodig óók drinken op dat moment. We hebben wel twee flessen, maar één daarvan is nog wat te groot voor ons, daar krijgen wij amper water uit. Dus blijft het vechten om de tuit van het andere flesje.

Ik, ik, ik, nee, ik

Ik, ik, ik, nee, ik

Nou ja, die andere twee liggen nu nog te snurken, dus ik ga nog even snel wat drinken. Ik houd jullie op de hoogte van onze belevenissen.

Quibus komt even kijkenRattige groet van Quibus

Schrijver dezes

 

Zeg het maar!

