Mannelijke slachtoffers

Vorige week plaatste ik foto’s van Project Unbreakable, over vrouwen die het slachtoffer werden van seksueel misbruik. Zij quoten hun aanvallers en krijgen op die manier eindelijk een stem.

Dit keer 10 mannelijke slachtoffers die ook het doelwit waren van seksueel misbruik. Ook zij verdienen een stem:

"Maak je geen zorgen, jongens worden geacht dit lekker te vinden"
“Schaam je niet, het is normaal dat jongens dit lekker vinden”
"Wees een kerel en doe het gewoon"
“Wees een kerel en doe het gewoon”
"Het is goed, alle broers doen dit. Dat heet OEFENEN"
“Het is goed, alle broers doen dit. Dat heet OEFENEN”
"Je weet niet wat je met me doet"
“Je weet niet wat je met me doet”
Ik kan me er nioet veel van herinneren, alleen dat het gebeurde. "Hee, heb je zin in wat leuks?" Buurjongen, 17 of 18, ik was 8 of 9
Ik kan me er nioet veel van herinneren, alleen dat het gebeurde. “Hee, heb je zin in wat leuks?” Buurjongen, 17 of 18, ik was 8 of 9
"Je mag dit niet aan je vader en moeder vertellen, okee?"- Mijn neef, 17. Ik was 4
“Je mag dit niet aan je vader en moeder vertellen, okee?”- Mijn neef, 17. Ik was 4
"Als je het aan iemand vertelt, word je van school geschopt" - Assistente taekwondo leraar, toen ik 11 jaar oud was. Ik heb het tot mijn 31e aan niemand verteld. Schaamte en schguldgevoel.
“Als je het aan iemand vertelt, word je van school geschopt” – Assistente taekwondo leraar, toen ik 11 jaar oud was. Ik heb het tot mijn 31e aan niemand verteld. Schaamte en schguldgevoel.
"Jij bent mijn speciale jongetje"-"Beloof dat je dit nooit doorvertelt, aan niemand" - "Als het zo lekker is, waarom is het dan slecht"
“Jij bent mijn speciale jongetje”-“Beloof dat je dit nooit doorvertelt, aan niemand” – “Als het zo lekker is, waarom is het dan slecht”
"Ik wil dat je opkomt voor jezelf"
“Ik wil dat je opkomt voor jezelf”
"Ik wil je laten zien, hoeveel ik om je geef"
“Ik wil je laten zien, hoeveel ik om je geef”

* vrije vertaling, naar mijn beste weten en kunnen

Zeg het maar!

