Quotes

Voor Project Unbreakable portretteert de 21-jarige Grace Brown slachtoffers van seksueel geweld. In hun handen houden ze een bord waar op staat, wat hun verkrachter tegen hen zei. Ze is hiermee begonnen in 2011 en heeft inmiddels 2.000 foto’s verzameld.

Project Unbreakable wil meer bewustzijn creëren voor de problemen rondom seksueel geweld en door middel van kunst bijdragen aan het verwerkingsproces.

Hieronder een aantal foto’s, met een Nederlandse vertaling* van het citaat.

"Dat is nooit gebeurd"

“Dat is nooit gebeurd”

"Dit is ons kleine geheimpje. Vertrouw je me niet?"

“Dit is ons kleine geheimpje. Vertrouw je me niet?”

"Jij bent veel te mooi om lesbisch te zijn"

“Jij bent veel te mooi om lesbisch te zijn”

"Als je niet stil bent, vermoord ik je moeder. Als ze ons hoort, is het jouw schuld."

“Als je niet stil bent, vermoord ik je moeder. Als ze ons hoort, is het jouw schuld.”

"Draai je om en hou je mond. Het is maar een spelletje"- zei hij. (ik was 5)

“Draai je om en hou je mond. Het is maar een spelletje”- zei hij. (ik was 5)

"Het was gen verkrachting. Jij daagde me uit."

“Het was gen verkrachting. Jij daagde me uit.”

"Je vroeg erom"

“Je vroeg erom”

"Ik wil je alleen maar laten zien hoeveel ik van je houd"

“Ik wil je alleen maar laten zien hoeveel ik van je houd”

"Ik weet dat jet het wilt"

“Ik weet dat je het wilt”

"Tegen de tijd dat ik met je klaar ben, zal niemand je meer willen. Ik zal je breken"- mijn verkrachter.  "Je werkt zelf in een centrum tegen seksueel geweld, je had beter moeten weten"- mijn broer

“Tegen de tijd dat ik met je klaar ben, zal niemand je meer willen. Ik zal je breken”- mijn verkrachter.
“Je werkt zelf in een centrum tegen seksueel geweld, je had beter moeten weten”- mijn broer

"We weten allebei dat je het niet meent als je nee zegt. Het zou sneller voorbij zijn als je stopte met tegenwerken"

“We weten allebei dat je het niet meent als je nee zegt. Het zou sneller voorbij zijn als je stopte met tegenwerken”

"Nee? Is dat alles wat je zeggen kunt?"

“Nee? Is dat alles wat je zeggen kunt?”

"Je ouders zijn uit eten, maar maak je niet ongerust, ik zal voor je zorgen"

“Je ouders zijn uit eten, maar maak je niet ongerust, ik zal voor je zorgen”

"Vind je het lekker?"

“Vind je het lekker?”

"Jij bent niks"

“Jij bent niks”

"Je wilde het (evenwel)"

“Je wilde het (evenwel)”

* vrije vertaling, naar mijn beste weten en kunnen

Zeg het maar!

