Gouden ideeën

Onderweg op de scooter ontstaan de mooiste ideeën. Meestal gebaseerd op behoeften van het moment. Zo had ik vandaag weer een gouden ingeving: een lipbalsemdrive-instore (of eigenlijk: drive through natuurlijk). Het is een simpel concept: je zet op een goed bereikbare plek een kiosk neer, met een inrit á la McD. Buiten hangt een bord, waarop te zien is, welke soorten en smaken lippenbalsem er zijn. Je rijdt op naar de praatpaal, en geeft je bestelling door:
“Mag ik 1 stick lippenbalsem puur?”
De medewerker antwoordt: “Wilt u die upgraden naar lipgloss?”
– Nee, dank u.
“Kan ik er een kleurtje voor u aan toevoegen; Cookie Nibble Brown, Holiday Gold of Warm Winter Red?”
– Nee hoor, dat hoeft niet.
“Wilt u er een geurtje in, we hebben nu Winter Magic, Oriental Christmas, Spicey Christmas en kaneel”
– Nee, gewoon zonder parfum
“Kan ik er een smaakje aan toevoegen voor u: wat dacht u van Christmas Pudding, Marzipan of Lick the Tree?”
– Nee, gewoon plane and simple alstublieft…..
“Vandaag hebben we een speciale aanbieding; bij aankoop van 2 lipbalsems mag u er eentje met glitter uitkiezen, voor de prijs van een gewone.”
– Nee, doe maar niet.
“Dan wordt het €2,99, u mag doorrijden naar het volgende loket”.

Hehe, eindelijk, ik betaal bij het loket, neem mijn bestelling aan bij het volgende loket, rijd naar een parkeerplek en vet mijn lippen in. Zo, ik kan er weer tegenaan voor de rest van de reis.

lip-balm1

Zeg het maar!

