Vraag het mij….Niet!

Dankzij het werk van mijn  man komen er weleens gesponsorde shirtjes bij ons in de kast terecht. Helaas, hij werkt niet bij Ralph Lauren of Mexx, maar bij een niet nader te noemen telecombedrijf. Meestal eindigen deze shirts onder een trui of als slaapshirt, met uitzondering van een enkel hip shirt van Hi (oeps, toch een merk) dat door Zoonlief wordt gedragen.

Op een shirt dat ik mij heb toegeëigend worden (toekomstige) klanten opgeroepen ‘zich aan te sluiten’ (of zich aan te láten sluiten? Waarschijnlijk allebei). En om het wat persoonlijker te maken stond op de achterkant te lezen: “Wilt u persoonlijk advies? Vraag het mij.”

Manlief en Zoons ontwikkelden al snel een heel repertoire opmerkingen als ik het shirt droeg, variërend van “Mevrouw, mag ik u iets vragen” tot “Moet je aan mama vragen, die geeft persoonlijk advies” en “Ik zou wel wat persoonlijk advies kunnen gebruiken”… En een lol dat ze dan hadden…..

En ik vond het ook grappig, althans, de eerst tien keer of zo. Daarna werd het wat minder.

Ik ben niet voor één gat te vangen, dus ik verzon een list….. Ik  heb een nogal uitgebreid assortiment knutselspullen, en ik wist; ergens tussen al dat spul bevinden zich…… textielstiften! Inderdaad. Ik heb het t-shirt op een plank gespannen en ben aan de slag gegaan: ‘Wilt u persoonlijk advies? Vraag het mij niet’.  Van de punt die achter ‘vraag het mij’ stond, heb ik een bloemetje gemaakt, zodat de zin klopte.

En sindsdien kan ik mijn slaapshirt weer rustig dragen. Welterusten!

Zeg het maar!

