Kent u ’t Schaep met de 5 Pooten?

Weet je wat een ‘kappershoofd’ is? Afgezien van zo’n poppenkop om op te oefenen dan? Nou, stel je even een kappershoofd voor. En dan toon ik nu: het Turkse kappershoofd, dat is een kappershoofd in het kwadraat!

Halverwege onze vakantie in Turkije heb ik mijn haar laten doen en als afsluiting werd het prachtig geföhnd en gekruld. Het was even wennen, ik waande me op de set van “’t Schaep met de 5 Pooten”…. Maar het bleef goed zitten (een paar dagen zelfs) en het ‘over the top’ model wende snel, zelfs zo snel dat ik op de laatste dag, kort voor we naar het vliegveld zouden gaan, mijn haar nog even lekker heb laten wassen en föhnen door Erkan, onze Turkse dameskapper…. Die gaat aan de slag met meerdere borstels, föhnt en moddelleert met de grootste zorg ieder haartje op zijn plek, vervolgens wordt er gekneed en daarna gaat er een flinke dot lak overheen om de haren op de hun toegewezen plaats te houden. En dan krijg je dus dit resultaat:

Zeg het maar!

