Komkommertijd: Pubers!

Als moeder van twee zoons van (nu) 16 en 17 jaar oud, kun je zeggen dat ik (redelijk) ervaringsdeskundig ben voor wat betreft de puberteit en wat die allemaal teweeg brengt. Uiteraard hebben we hier ook onze ups en downs, maar ik denk dat ik over het algemeen bof met mijn jongens. Want sommige ouders en kinderen hebben het zwaar te verduren met elkaar, blijkt wel uit onderstaand nieuwsbericht. Je vraagt je af, hoe kan die vader dat nou doen, hij is de volwassene, kan hij zich niet als zodanig opstellen? Aan de andere kant weet je, dat sommige pubers een mens tot wanhoop kunnen drijven. Wat er mis is gegaan in deze relatie, tja, daarvoor heb je te weinig informatie, ik vind het alleen intens verdrietig dat zaken zo uit de hand kunnen lopen.

Vader zet lastige zoon auto uit

SCHLÜSSELFELD/WÜRZBURG – Een Duitser heeft zondag zijn 14-jarige zoon na een ruzie langs de snelweg uit zijn auto gezet. De man reed daarna door naar zijn woning 450 kilometer verderop. Dat heeft de politie maandag meegedeeld.

Automobilisten zagen de jongen langs de snelweg A4 bij Schlüsselfeld in de zuidelijke deelstaat Beieren lopen en waarschuwden de politie.

Toen een agent de vader belde, kostte het hem veel moeite de man ertoe te brengen zijn zoon op te halen. Uiteindelijk gaf de man toe. De politie heeft jeugdzorg ingeschakeld om zich in de problemen binnen het gezin te verdiepen.

Bron: NU.nl

2 thoughts on “Komkommertijd: Pubers!

  1. Tja, als kinderloze neef kan er in feite niet over meepraten, maar ik waag het toch. Ik maak deel uit van een meidenfamilie; Van mijn ‘oomzeggers’ zijn er 11 nichtjes en slechts 3 neefjes. Bij mijn ‘oudoomzeegers’ is de verhouding 3 om 2 (ook weer in het voordeel van de meiden).
    Jongens willen voetballen! Jongens willen computerspelletjes! Vreselijk!!… Die wil je toch heel graag de auto uitzetten?! 😀

  2. Tja, wat mij is opgevallen (nou ben ik enigzins bevooroordeeld als moeder van jongens 😉 ) is dat met name op de lagere school zo gedacht werd. Jongens waren alleen maar lastig, want druk. Die willen stoeien, rennen, voetballen, in bomen klimmen….. Dat vonden veel juffies maar helemaal niets….

Zeg het maar!

