Inhaken maar!

De meeste van mijn hobby’s hebben met handvaardigheid te maken. Sommige technieken heb ik al op de lagere school geleerd, zoals breien en borduren. Andere technieken in de afgelopen jaren. En vandaag heb ik weer iets nieuws geleerd: haken!

In Alphen aan den Rijn heb ik de workshop ‘Haken voor Beginners’ gedaan, bij Kim en Tess van Echt Studio. Geweldig om te zien hoe je in een paar uurtjes tijd een nieuwe (hand)vaardigheid aan kunt leren. Er moet natuurlijk nog wel flink geoefend worden, maar de basis is nu gelegd. Termen die me eerst niet zoveel zeiden, hebben nu betekenis gekregen, zoals lossen, vasten, halve vasten, stokjes en zelfs (drie)dubbele stokjes…..

Haken is zeker niet suf en saai, het ‘nieuwe haken‘ is hip en leuk.

Hieronder mijn eerste bloemetjes….

Zeg het maar!

